Op naar Curacao!

8 juli 2019 - Rutten, Nederland

Hoi allemaal,

via deze pagina wil ik jullie graag op de hoogte houden van de reis die ik ga maken!

2 maanden geleden kwam het idee om op reis te gaan. Op werkgebied weet ik niet goed waar mijn toekomst ligt, ik ben vorig jaar MWD afgestudeerd, maar werk vinden in dit vakgebied is nog niet zo makkelijk als ik dacht. Ik werk bijna 2 jaar in de kinderopvang. Dit vind ik leuk, maar zie ik mezelf niet nog jaren doen... kortom, ik ben niet helemaal happy met mijzelf op dit moment ( semi-midlifecrisis crisis?) Ja wat ga je dan doen? Ik dacht ik ga al mijn angsten loslaten en iets doen wat volledig buiten mijn comfort zone ligt: op reis naar Curacao voor een half jaar!

Gelijk diezelfde week in mei heb ik ontslag genomen in de kinderopvang ( want ja, anders denk ik weer, nee laat maar het is eigenlijk ook wel prima zo..) en dezelfde avond geboekt. Ik vertrek op 11 juli en kom 31 december weer terug.  Zo, nu kan ik gaan dacht ik. Ik kwam er al snel achter dat dit toch wat anders werkt in de praktijk.. regelzaken zoals een paspoort, verblijfplaats, werkvergunning, reisverzekering, auto schorsen, telefoonabonnement kwamen allemaal nog om de hoek kijken. De meeste mensen die mij kennen zullen weten dat ik alles graag helemaal uitstippel en tot in de puntjes regel. Dat heb ik gedaan, tot op zekere hoogte. De regelzaken zijn geregeld, en nu komt het moeilijkste voor mij: voor de rest laat ik alles op mij af komen; mijn plan is geen plan! Ik moet zeggen dat dit idee toch echt héérlijk is😍.

Nadat mijn familie en mijn beste vriendin met haar zoontje (welgeteld 9 man😩) mij wegbrengen naar Schiphol, hoop ik op 11 juli om 14:30 te landen op Hato. Ik ga verblijven op villa Ananas in Willemstad. In deze villa wonen Nederlanders die voor stage of werk naar Curacao gaan. Ik ga eerst lekker tot rust komen en wil in de loop van de maanden ( ik denk horeca gerelateerd) werk zoeken. Tenminste.....dat denk ik nú, dit kan zomaar weer veranderen......

Ik zal af en toe een blog plaatsen op deze pagina, zo is iedereen tegelijk op de hoogte (voor degene die daar interesse in heeft!) van mijn bezigheden.

Ayo! (Tot ziens in Papiamentu😁)

1. Liefste zus natuulk:
    8 juli 2019
    Meid I can’t. Het is je gegund hoor enzo en al die clichés maar ik heb je toch gewoon liever bij me😫😭 lekker crying like a baby donderdag met ze allen 😂
  2. Esmee:
    8 juli 2019
    Schat wat ben ik supertrots op jou dat je dit avontuur aangaat! Ik zal je in alles steunen al ga ik je superhard missen! Samuël voice:” ik ga je misseee”

Love you so much!
  3. Marieta:
    Leuk, ik ga je volgen!
    Heeel veel plezier daar, en succes met afscheid nemen. (Je hebt hopelijk genoeg tissues?)

💋
  4. Joyce:
    Super Anouk!
    Super stoer dat je dit avontuur aangaat.
    Ben onwijs benieuwd naar je prachtige verhalen en foto's.
    Geniet er heeeeel erg van!!
  5. Susanne:
    8 juli 2019
    Zo knap dat je het gaat doen ♥ benieuwd naar je verhalen!!
  6. De familie Sijtma, Rutten-Noord:
    Zooo trots op jou! 😍
    Ga jij maar eens heerlijk op je bruine billetjes zitten en naar die mooie zee zitten staren. 😎
    Het gaat je een hele leuke leerzame tijd opleveren, dat weet ik zeker! Pas goed op jezelf en volg je hart, want dat klopt ❤
    😘😘😘😘 van ons alle4!
  7. Monique:
    10 juli 2019
    Lieve Anouk!! 🤗
    Ik voel gewoon zenuwen bij het idee dat je morgen weg gaat haha!
    Het is knap van je dat je dit avontuur aangaat. Stiekem kijk ik wel tegen je op hoor, zo zonder plan kijken wat het leven je brengt... Echt geweldig!😘
    Wij wensen je heeeel veel plezier en leuk dat je dit reisblog hebt aangemaakt. Gaan we zeker volgen 😄

Fijne reis en succes!!! 😘😘
  8. Jocé:
    15 juli 2019
    Nou, je bent inmiddels al vier héééle dagen op Curacao. Tijd voor een bloggie dacht ik zo! 🤣
  9. Linda L:
    16 juli 2019
    Waar blijven de spannende verhalen Anouk? 😇 Ik hoop dat je aan het genieten bent inmiddels!
  10. Marieta:
    31 juli 2019
    Ik ben ook wel toe aan een nieuw verhaal. (En foto's ;) )